Organisaties veranderen sneller dan ooit. Als werknemer zul je je dan ook voortdurend moeten afvragen of je huidige functie past bij je capaciteiten en carrièreplanning. Je zult moeten blijven zoeken naar kansen binnen de eigen organisatie en op de arbeidsmarkt. Loopbaancoaching in Den Haag kan hierbij helpen.

Wanneer je wilt weten of jij genoeg capaciteiten hebt om jezelf te kunnen handhaven binnen jouw bedrijf is het handig om eerst te inventariseren welke capaciteiten van belang zijn in jouw baan. Dit is vaak in een functieomschrijving niet in zijn volledigheid omschreven. Vandaar dat het handig is om eens te kijken wat voor capaciteiten bijvoorbeeld collega’s hebben die hen helpen goed te functioneren in hun baan? Wat doen zij anders dan jij? Wat kan je van hen leren?

Als je een lijstje hebt gemaakt van de capaciteiten die jij nodig hebt, is het van belang om dit lijstje te vergelijken met de capaciteiten waar jij over beschikt. Hierdoor kun je overzichtelijk zien waar je nog aan kan werken. Probeer dan als eerste eens met mensen te gaan praten waar jij van vindt dat zij deze capaciteiten wel hebben. Vraag hen wat zij anders doen? Hoe komt het dat zij dit gedrag zo goed uit kunnen voeren? Wat hebben zij gedaan om over dit gedrag te beschikken?

Wanneer je behoefte hebt aan iemand die jou begeleidt bij het ontwikkelen van jouw kwaliteiten, dan zou je aan de slag kunnen gaan met een loopbaan coach. Deze kan je vele concrete tips geven en je nuttige inzichten verschaffen.

>>Klik hier om direct een afspraak te maken voor een gratis oriëntatiegesprek