Goed communiceren is van groot belang in het bedrijfsleven. Miscommunicatie kan namelijk leiden tot grote fouten of onenigheden. Maar communiceer jij zelf eigenlijk wel goed? De meeste mensen zijn zich vaak niet bewust van hun communicatiestijlen. Coaching Den Haag kan jou hierbij helpen en zet nu alvast de hoofdaspecten op een rijtje.

Non-verbale communicatie

Via non-verbale communicatie kan je tegenover je collega’s of leidinggevende zelfverzekerd en betrouwbaar overkomen. Het is hierbij van belang dat je goed oogcontact maakt en een rechte houding houdt. Het vermijden van oogcontact kan je namelijk angstig of onzeker laten overkomen. Verder moet je uitstralen dat jij je volledige aandacht er bij hebt en dat je anticipeert op je omgeving.

Stel vragen

Het stellen van vragen laat je intelligent en geïnteresseerd overkomen, maar het stellen van de juiste vragen op het juiste moment is niet altijd even gemakkelijk. Coaching Den Haag kan jou helpen met het vinden van de juiste vragen voor de juiste situaties. Het stellen van vragen helpt met het voorkomen van misverstanden tussen jou en je collega’s.

Luisteren

De juiste vragen stellen kan natuurlijk alleen als je ook daadwerkelijk luistert. In de huidige maatschappij gaat alles snel en vergeten we soms echt naar elkaar te luisteren. Soms is het goed om even stil te staan en aandachtig te luisteren. Degene die vertelt zal zich hierdoor meer gewaardeerd en begrepen voelen. Luisteren minimaliseert ook miscommunicatie en staat in direct verband met het stellen van vragen.

 

Dus wil jij dat coaching Den Haag jou helpt met communiceren? Plan dan nu een gratis oriëntatiegesprek in!